Monday, December 20, 2010

cerita tipu

aku suka menonton. menonton sgt seronok! perlu kan mata n otak je utk melakukan aktiviti ni..
mata utk tgok, otak utk mproses ape y dah aku tonton..


ape y aku suka tonton? 
aku suka tonton semua. movie, drama, anime, series, realiti tv show pon aku suka. pokoknya, semua aku suka!



klu nk tgok movies, pilihan aku ceta tipu. mksudnya ceta fiksyen y sah2 tipu. ceta y pakai efect lebey2 pon aku suka. ceta2 y cm avatar, ceta harry potter n seangkatan dgnnya.. ceta2 tu smua sah2 tipu.. aku suka ceta2 tipu cmni sbb aku ni kuat berangan. mmg seswai sgt la ngn aku ni.. klu tgok ceta2 tipu ni, daya imaginasi berangan aku semakin bertambah2. tu membuatkan aku seronok sendiri. cm syok sendiri gak la.. imaginasi ni kadang2 berguna gak.. sbb kadang2 aku leh tuka y x cntik jd cntik dgn bntuan imaginasi.. ade skali aku masok utan g blaja cara2 perangkap burung ngn dak2 klas.. tmpat tu x la cntik..nama pon utan.. kt dlm utan tu ade mcm tasek or kawasan tadahan air sket. tah knapa time tu aku rs aku mcm kt pandora dlm ceta avatar lak. hahaha.. tah ape2 kan aku ni. tah celah mana y aku nmpk pndora pon aku x tau tp aku sgt enjoy 1 ari tu ddk dlm utan tu. aku rs tmpat y aku g tu cntik sgt. tp aku x ckp la ngn kwn2 aku y aku rs tmpat tu cntik cm pandora. klu aku bgtau agaknya, mesti diorg pk aku ni da kena kacau ngn bunian sbb nmpk bnda y cntik kt tmpat y x cntik.. tgok, betapa cptnya aku terpengaruh ngn ceta tipu.. apelah aku ni kan. hmmm...



aku suka sgt2 tgok ceta series. ceta paling aku suka, ceta prison break. ceta violence cmtu pon aku suka. huhu.. aku kagum sgt ngn pangarah, penulis skrip ceta tu sbb diorg leh pk nk wat ceta y super best nk mmpos cm ceta tu. byk sbb aku suka tgok ceta tu. aku suka cara scofiled berfikir n buat keputusan. suka bond frenship antara diorg2. aku suka ceta tu gak pendedahan teknologi dia ade class. aku pon x tau dah bape kali aku ulang tgok ceta ni. smapai ade 1 tahap aku memalukan diri sendiri akibat terpengaruh ngn ceta ni. aku penah dapat asigment utk interview management mana2 bangunan y high value in historical n cultural. sbb bgunan y aku interview tu cm cnggih gak la sbb dia byk pakai computer control, aku leh tny kt pegawai tu, bilik kawalan sistem diorg tu kebal  api ke n tahap kebal tu cmna. aku leh tnya dia soklan y wat dia tercengang.. meh aku rewind antara dialog interview aku.

aku: klu ade kebakaran, bilik kawalan tu automatik buang x oksigen y ade dlm bilik tu?

pegawai: err.. buang oksigen? nape lak nk buang? 

aku: ye la, klu kebakaran, oksigen membantu pembakaran.. klu automatik buang oksigen dr bilik tu, so, bilik tu akan lebey selamat la sbb xde oksigen (muka gila konfiden jawab ni)

pegawai: ade ke sistem cmtu kt msia ni? cntoh bgunan ape y pakai sistem cmtu?

aku: errr.. x tau la pulak. tp.........................


tp ape? aku x jwb pon soklan pegawai tu sbb aku tau klu aku smbung 'tp' aku tu, sah2 aku kena gelak. sbbnya aku tgok sistem cmtu dlm ceta prison break la. x kan aku nk jwb, 'tp sy tgok dlm ceta prison break ade sistem cmtu..' nk mmpos agaknya klu aku jwb cmtu. hahaha.. blk2 dr interview aku tergelak sendiri sbb aku ni sengal sgt smpai terpengaruh cmtu skali. ini sgt memalukan.. 


betol ke tgok ceta series ni x bagos? ade org kata cara org2 y suka tgok ceta series ni berfikir n buat keputusan laen ngn cara org2 suka tgok ceta y terus abes cm slot cerekarama tu. 
ye ke? aku x tau la pulak. ade org kata, org2 y suka tgok series ni, dia slalu bertindak membuat keputusan ekot emosi. 
nk caye ke? hmm.. tah la ek. terpulang kot pd diri sendiri. 
bg aku, ape y aku suka aku ttp akan suka gak even semua org d sekeliling aku kata jgn suka.
so, x payah risau kalau aku akan berubah fikiran sbb aku ni jenis y agak degil gak..
skali aku kata aku suka, mknanya aku ttp akan suka.. 

even ceta tipu or ceta real, aku ttp suka! =)

6 comments:

  1. aku paling minat prison break. zaman cite tu aku kat matrix.. bleh aku ponteng kelas n x g makan serta x tido malam semate nak tau kesudahannye..
    pastu xsudah sudah jugek. huhuhu

    ReplyDelete
  2. aku sanggup tggu setiap awal mggu sbb nk download episod br, hmpir full season 4 aku download..
    tp aku x sengaja buang semua y dah aku download tu..
    sia2 kan..
    last2 aku amik dr kwn aku gak..

    ReplyDelete
  3. haha.. demi nak tgk nye pasal.. mmg makan xlena tido x kenyang la katakan. =p

    ReplyDelete
  4. tp kalau tgk citer yang cintang2 tuh rs buang masa tak?? hehe

    ReplyDelete
  5. loves stori, sorry to say klu melayu punya ceta, mmg buang masa.. huuu~~

    ReplyDelete
  6. tp y laen2 best gak.. leh berangan. haha!

    ReplyDelete