Sunday, December 12, 2010

aku TAK NAK saket!


tau x slogan ape 'tak nak' tu? klu x tau, sila bunuh diri! sbb ape kena bunuh diri? sbb aku hmpir terbunuh dek kerana org2 y wat x tau slogan ni.. dush~ tumbukan ini aku tujukan kpd semua org y MEROKOK..

aaaa.. saketnya ati, kpala dah juga paru2 aku kerana asap rokok. damn! mengapa aku sgt beremosi pasal rokok dan perokok ni? sbb diorg seronok merokok, aku y serta merta saket. WTH!! geram gila aku!! x pasal2 skang kpala aku saket dan semput aku menyerang. uwaaaa...

aku rasa semua org tau kan, secondary smoker adalah org2 y x merokok dan terhidu asap rokok n secondary smoker ni even x merokok tp kesan akibat terhidu asap rokok leh dpt penyakit y sama dgn perokok iaitu KANSER PARU-PARU. kejamnya kamu wahai perokok! klu korang nk mati, g la mati sendiri2.. x payah bawak org x bersalah ekot mati ngn korang. eeeiiii! ~marah!

penat aku fikir.. iklan n kempen2 merokok ni x cukup takot ke? klu tgok gmba2 penyakit akibat rokok y ade kt kotak rokok tu, seram gak aku rasa.. kempen2 anti rokok aku rs da sama byk ngn kempen politik time musim mengundi, tp kt mana kesedaran mereke2 ni? ke da sedar tp wat2 x sedar? konon2 sibuk sgt la smpai iklan TAK NAK y tayang kt tv tu pon x penah tgok.. x cukup ngn iklan kt tv, klu bace paper,,1 muka penuh iklan TAK NAK tu diorg print out.. print kaler lg utk tarik perhatian pembaca khususnya perokok, tapi..?? hairan~

skang ni aku nk pk cmna cara y paling berkesan utk wat org2 y aku syg berhenti utk merokok. tp ape caranya? aku rs klu ade cara y paling berkesan pon, kalau ade ubat berhenti merokok paling mujarab pon y tercipta, kalau perokok tu sendiri xde kesedaran n keinginan utk berenti rokok, aku rs hampeh gak. btol! keinginan utk berhenti y paling penting. 

my dad was one of the stupid smoker tp skang alhamdulillah dia da stop smoking. it's good for him and of kos it's good for me(y ade pakai in-healer) n my family but still ade parasit dlm family aku iaitu adek lelaki aku. huh!~ aku rasa ayah aku da nk give up utk memupuk semangat TAK NAK merokok tu kt adek laki aku tu. lelaki, tau2 je la degil n keras kepala nya cmna,, kpala batu ngalah kan batu permata! (nape aku umpama kan adek aku y  degil tu ngn batu permata y cntik? sbb batu permata adelah batu y paling keras y pernah aku tau) aku pon da x tau nk tolong cmna utk wat adek aku benti rokok.. aku cuma mampu doakan y 1 ari nnt Allah akan bkk pintu hati dia, lembutkan hati dia utk tidak merokok lg.. amin~

dan oleh kerana aku akan saket dgn asap rokok, maka dgn ini aku berazam utk mencari boyfren y TIDAK merokok.. pada mana2 gurl y maseh single, silalah cari lelaki y tidak merokok walaupun anda bakal di ejek oleh kwn kerana mempunyai bf y x macho, nerd atau skema asalkan kehidupan anda selamat n sejahtera. laki y macho kerana rokok ataupun lelaki y nerd tp sehat. buatlah pilihan dgn bijak kerana hidup kita, kita sendiri y tentukan. =)

1 comment: