Friday, December 31, 2010

banyak hal

thn 2010 mmg byk bnda jd kt aku n semuanya y unforgettable..

awal2 thn pon aku da sesak nafas ngn mcm2 hal y jd. hal best n x best..

tp y bgosnya y x best dulu y dtg.. kiranya semua sedey aku dibalas ngn ke'gembiraan' y sgt menggembirakan..

2010 started ngn kekecewaan. haha.. ayat nk provoke je kan aku ni.. yela, btol la tu. sblm start 2010 aku da x semangat nk smbung stdy sbb sgt kecewa ngn result peksa previous sem. kecewa sbb x dpt DL. punah cecita nk dpt ANC. haha.. sob..sob.. *tawa dlm tangisan..

so, new year 2010 suam2 kuku je utk aku.. 

mac 2010 bulan disaster bg aku. nape? bia aku je y tau.. hahaha... ala, klu ceta pon wat meluat je org nk bc sbb on that month aku rs sgt down mentally n psychically sbb kena tipu ngn 'hang kebun'. ye la, pompuan mana y x sedey klu kena tipu ngn laki y da 11thn dia cr pastu bila da jumpa, laki tu bg harapan setinggi langit tp rupenya laki tu bakal jd tunang pada pompuan laen. sket punya pandai dia cover, bila da kntoi pon nk kalis lg padahal bukti sgt la kukuh. klu bwk g mhkamah sah2 aku y menang kes tipu ni. *sigh...

hang kebun's


sedey aku x berpanjangan (ini tipu!) sbb selang sebulan, april aku dpt berita y sgt best n ssh nk percaya..




even tarikh surat ni 11mei, tp aku dpt tau aku selected utk program ni on april. klaka n ssh nk caya bila dpt tau aku bertuah dpt g aussie. semuanya start dr bunyi mesej x y bnti2.. 2, 3 minit skali mesej masok. time tu 'awal pg' lg utk aku y species kelawar ni. geram n  marah pon ade gak mula2. 1st mesej mmg aku ignore, masok 2nd aku pegang je hp. y ke tiga masok, aku gagahkan bkk mata bc mesej. 1st mesej y aku bc dr one of my budd, faizal. 

"thniah weh ko dpt g practical kt australia. aku bgga ngn korang"

lebey kurrang cmtu la msejnya.. aku blur kejap. dlm pale otak aku pk faizal nk wakenabeb je. bc 2nd mesej from aimie, bunyi lebey kurang. 3rd mesej dr lin pon sama gak bunyi nye.. so, aku start me reply mesej2 tu. soklan aku, 'mana tau psl ni? aku x tau ape2 pon.. sape lg y selected?"

mana x aku wonder how wonder why.. aku selected tp aku x tau menau pon. diorg ckp dr smlm nya dah tau sape y terpilih.. hah?? aku ni kt bwh tempurung ke?? 

rupe2nya prof da anta kt email offer letter y x official. aku ni plak mmg jnis haram nk bkk email klu xde org suh bkk. mls ngn ngadap email dr fb da beribu riban dlm inbox tu. 

bila aku tau prof ade send email, laju2 ngn mata sembap g bkk email. nsib baek aku jenis x ttp laptop selagi x petir bedentum. jenuh gak la nk cr email dr prof tu sbb email dah sehari y lps, mmg tenggelam la ngn email2 dr fb. huh.. time search email tu, rs nk give up gak la.. dlm ati "bdk2 ni slh dgr kabar angen kot.. xde pon email.."

ahah! email from kamarulbahrain.. lps bc je email tu, mata cerah secerah matahari pukul 11pg kt lua time tu. 1 umah aku tawaf sbb so excited. siap lompat2 lg. mmg x pk dah org umah bwh cmna bgegar sbb umah flat la katakan.. nasib x runtuh je, klu runtuh, x sempat g aussie. ~huuu...

excited sgt ms tu. excited dpt g oversea n more excited 1 of my budd, rusydi pon selected. time tu tros mesej si rusydi tny dia nk g ke x sbb klu dia x g, aku pon x nk g time tu. ye la.. y selected 10 org je. 7 of them senior. the rest aku, rusydi ngn sorg lg classmate nawfal. so, aku depend on rusydi je la utk jd kwn spanjang kt aussie nnt sbb ngn nawfal ade segan sket la. huhu.. bila rusydi kata dia on klu fully sponsored, aku pon setuju ekot dia.. well, the trip was fully sponsored n spanjang 2 bulan kt sana, mmg aku x kn dpt lupakan..

student card y chewi.. ^_*

limited edition -sijil kertas tisu


bila blk dr aussie dah bulan 7, da lebey setengah thn dr 2010. aku jalani hari2 y selebihnya sama je cm ari2 biasa but...

2010 mmg byk bg surprise utk aku. alhamdulillah.. praise to Allah..

october lg skali, one of another best things happen in my lifetime. =)



errr... y ni x tau nk ceta ape sbb aku pon x sangka. klu kena bg ucapan time dpt anugerah ni, aku mesti ckp merapu2.. haha..

actually b4 g diner pra-grad ni aku da d inform oleh kP (ketua program). dia ckp jgn x dgt diner pra-grad ni. dtg pakai cntik2.. cntik2? x munasabah la aku nk pakai cntik.. bila aku tny nape dia ckp ade la.. nk maen tarik tali ye.. ok.. tp bila aku ugut kata xnk dtg klu x bgtau teros dia bgtau aku nnt naek pentas amek award best student program. hahah! x logik! aku wat lalalala je la.. aku g gak dner tu tp aku pakai biasa je. bila btol aku da konfem aku dpt award tu, aku rs nk nges sbb takot. takot kena marah ngn KP sbb aku pakai agak serabut n takot dia ckp memalukan program lak. 

dush! bila bkumpul ngn semua penerima anugerah dr kos2 laen, aku rs cm nk g tuka baju ngn sesape jap sbb aku y pling x 'nmpk' di antara diorg. y lelaki segak bergaya ngn coat ala2 artis bila g mjlis award bla bla bla, y pompuan lak bergemerlapan ngn dress ngn heals y ekot tema sedangkan aku?? kemeja itam, jeans itam, tudung itam n no heals. mmg la tema itam n merah tp x yah la aku nk pakai cam nk join rugby team new zealand je gaya.. ~alahai aku...

as expected, my KP's bit disappointed with my appearance. nyesal smpai x rs excited pon dpt award mlmtu.. 
sorry puan sbb x caya ape y puan ckp..


2010 mmg byk bnda best jd.. tp ade gak y x best. 







this is it! my 1st car crashed on november. a day after aidiladha. yuhuu... bunyi cm sonok je kan..

sonok la gak sbb dah rs dah cmna lggar keta waja. haha.. nasib keta je over kemek, tp kpala aku x kemek. klu kemek sama, x tau nk ckp la kan..

naseb baek keta ni pakai nama aku as 2nd owner n insurans pakai 3rd party. mudah urusan nk setel claim insuran. klu x, masak gak aku nk cover keta ni n waja y pemandu x bape nk waja paking tmpt no paking tu. huh.. x pasal aku kena saman. demn!


tp ok la.. klu asek nk bnda best je jadik, cm x adil la pulak kan.. 

december penutup thn 2010. lg byk hal jd..

start ngn heppy sbb dpt result exam y aku sgt2 unexpected. mana x aku terharu smpai terbingung ngn result exam aku tu sbb time jawab paper tu aku dh rs2 aura nk repeat paper for the 1st time.

paper Community Organization. biasa la klu exam utk final sem ni. semua pakat nk pasrah aje...
aku pon pk n pasrah aje.. paper ni 100% kena bace. da la awal2 sem aku da mmg x konsentrait time klas. bila nk final, aku bc lebey kurang je sbb aku da prepare nk tny kwn2 time peksa. hahaha..

tp niat jahat mmg tuhan x redha. huhu.. sblm masok exam, da ssn dah kedudukan startegic utk pssstt, psstt time exam. da cntik sgt ssn. masok2 je, semua ekot ssunan except aku. ciss!! aku leh pulak tersesat dok blakang sorg2. muka da nk nges dah sbb geram n x semangat nk jwb exam sbb x dpt ddk ngn buddies. bila selak kertas soklan, da dpt dah vision repeat. hmmm.. mmg time tu aku taram ape aje y boleh. wat penuh buku jawapan je tu. byk kali pk nk kua sbb x dpt jwb tp takot.  x sedap ati buku jawapan kosong. mmg x konfiden gila la time jwb exam ni. sekejap2 tgok buddies y kt area dpn. panas je bila tgok diorg tunduk tekun cm org patah leher jwb exam sedangkan aku???

sbb aku rs geram n saket ati plus nk dengki, time tu aku wat keja gila. aku kuakan hp y aku x off dr kocek lalu aku teros menaip mesej n anta kt slh sorg budd y dah i.c.u patah tengkok kt meja dpn. 1st mesej aku anta, no respon. x leh jadik nih! aku taip lg.. anta 2nd mesej, still no respon.. waaaa.... aku kecewa! teros aku anta mesej byk2 kali. aku rs ade 6 ke 7 mesej y aku sent. mmg buang masa gak la wat cmtu sbb da la aku dok meja sblah meja pengawas peperiksaan, jenuh la nk cover taip mesej. tp sbb dengki y dah cecah thp hokage, aku gagah kan gak anta mesej byk2 tu. punya la byk masa terluang aku time tu.. mmg da sparuh jiwa da ready nk fail.. 

december 10, a day after my day y cam ari biasa, i got another miracle. huuu...


aku cek result ni pg2 right away pas bkk mata. sbb x dpt thn my curiosity -fail ke x fail ke..

bkk2 je, aku terkejut. A-? 
apekah y dah berlaku? salah tnda? 
salah key in result?
ni trancript org laen ke?

aku ttp email n then bkk blk.still sama! time tu br aku x bnti2 sebut 'alhmdulillah' da mcm berzikir dah sbut byk2 kali. mmg x caya sgt. ajaib gila. ajaib sbb ape jawapan y aku pakai taram tu kena. my GOD..! berkat doa dr mak ayah gak tu semua. syukur sgt2!

penutup 2010 kureng sket. byk bnda sedey y jd. cam aku kata td, xkn nk hepy je, x adil..

a week before year end, aku kosong. busiest week ever in 2010. 3 ari aku ulang alik hosp. ayah kena operation but thank God just small operation. but still operation, kena belah kot. mestila saket. sedey tgok ayah kt hosptal.. lg sedey tgok mak y jg ayah. aku tau dia pon x bape nk larat nk tggu ayah tp aku paham. suami isteri. da 24thn share idop sesama. mesti ssh senang pon nk sesama kan.. penat aku thn jgn bg nges dpn diorg n dpn adek2 aku.. sblm tdo, bntal la jd mgsa aku merembes air masin dr mata ni. credit to bntal best y sudi nk teman n share perasaan aku..


zoo johor


kuala selangor


bukit ampang


tugu negara


pic2 ni sgt bermakna n antara best moment in 2010. y ni leh share gmba je ye.. miahahaha..


well, by now da masok 2011. harap2 2011 ni lebey byk bnda best berlaku n aku harap kurang la bnda y x best jd. 
2011 ni money making year utk aku n kwn2 y laen. so, aku harap sama2 la kita dpt merealisasikan impian ni. huhuh..

welcome 2011. bring much money plis. hehe.. =D

No comments:

Post a Comment