Thursday, April 28, 2011

kepala mcm nk pecah!

sedey, kecewa, marah, geram, tension!.. mcm2 y aku rs skang ni..
tp aku xleh nk share ngn sape2 lg dah..
susah!!


dulu aku ade sorang kwn, aku slalu kata dia telinga aku sbb dia la tempat aku membebel2 meluahkan segala ketidakpuashatian y melanda jiwa.. tp skang telinga aku tu da ilang..


idop aku mmg kelam kelabu sejak2 tinga aku tu ilang. huh... mana taknya,, selalu kalau ade masalah sikit je mesti nk ceta.. skang da xleh dah nk ce cita ce cita sbb tinga da xde. skang ade masalah kena pendam sendiri.. idupku da x seceria dulu. wah!!! gitu ek..


mula2 mmg ssh gila nk sesuaikan diri n keadaan sejak2 cacat sbb telinga da ilang. mmg handicap la gamaknya. asek2 nk keja dtg bulan je sebab kepala semak ngn masalah tp x leh nk kuakan n share ngn tinga. cuba gak nk cr telinga ganti tp semua palsu.. payah nk cari telinga asli seasli y ilang tu.. so, kesimpulannya, sampai skang ni, aku idop tanpa telinga. kesiann......


bila da 3thn ni, aku da terbiasa la kan idop tnpa telinga ni. mmg kusam je idop ni sbb otak semak ngn masalah y makin hari makin betambah. kalau otak tu ade 100% space, 1 ari masok 1% masalah, kalau da seratus hari, x ke full space2 y ade.. tu blom cukup stahun tu, y balance 265 hari lagi tu, mcmna aku nk pastikan hari2 tu xde masalah?? complicated kan! hoih....


disebabkan space da xde kosong, kalau ade masalah, aku kena cepat2 pk cara penyelesaian supaya ianya tidak menambah semak d kepala aku y batu ni.. dan selalunya penyelesaiannya aku tu ialah buat x tau je. dgn harapan lama2 masalah tu akan disappear ala2 habuk y d tiup angin n slalu aku berjaya. wah! tahniah, tahniah!! 


kalini masalah dtg lg menyapa aku.. aku telah cuba wat x tau tp nmpaknya masalah y dtg kalini lagaknya mcm abg besar kawasan. makin wat x tau makin menjadi2 ia menyapa jiwa. argghhh!! aku tertekan! ape nk buat ni?? kalau nk suh aku selesaikan, mmg susah ni sbb ianya melibatkan beberapa personnel.. malah personnel2 sekalian pulak mempunyai bermacam2 personaliti. ah, sudah... 


adoi.... skang ni y aku cuba terapkan dlm jiwa dan sanubari aku hanyalah kata2 semangat y positve seperti 'sabar', 'tenang' dan beberapa kalimah2 zikir supaya abg besar kawasan y mengacau jiwa raga aku tu slow down sket mengacau.. ish, ape y aku merepek ni. ahhh... x peduli la. aku mmg sgt jiwa kacau ni. kalau nk wat cmni, sebelah sini x puas ati, kalau wat camtu, sebelah sana lak x ok. di luah mati mak, di telan mati ayah la cmni. 


hmmm... harap2 jln penyelesaian y terahkir y aku akan cuba sekejap lg ni akan memberi sedikit kesan. mudah  mudahan.. aminn..


ya Allah, tunjukkanlah jalanmu utk aku selesaikan masalah ini..

3 comments:

  1. http://www.facebook.com/notes/page-gmbar2-lwk-dan-video-gempak/letak-beban-anda-sekejap/158054277592296

    ReplyDelete
  2. http://www.facebook.com/pages/Page-gmbar2-lwk-dan-video-gempak/126759464057043

    kene like dulu.. hihi

    ReplyDelete