Tuesday, January 25, 2011

selamat datang..

selamat dtg,,,terima kaseh, dtg lg..

hahaha.. klaka je klu pk ape y aku ngh wat skang ni..

skang ni aku ngh keja ngn 7e..
nape la aku leh terpikir nk keja kt 7e ek..? entah.. aku mntak pon secara kebetulan.
nk g klinik y ade kt sebelah 7e tujuan utama, tp tah cmna aku leh lak menyempat g isi borang keja kt 7e sblm blk umah..
ms isi tu mmg harap gak la sbb aku da xthn anggur kt umah x penah berbuah, tp lps sbulan aku apply, senyap je,, mmg aku pon da x igt aku pnh apply keja kt 7e..


x terpikir lak aku 7e ni bkk 24jam, thats mean klu keja mmg sure, pasti kena keja syif mlm..
masa interview, manager tu ckp keja ekot syif. 7pg-3ptg, 3ptg-11mlm, 11mlm-7pg
aku biasa je,, excited pon ade gak nk keja mlm sbb kt umah pon sama je aku x tdo, baeklah g keja..
dpt gak rs kn keja syif mlm. dulu nk keja kilang pas abes spm ayah aku x kasik sbb risau takot kena keja syif, tp akhirnya aku merasa gak keja syif..

aku start keja senin aritu.. kena training dulu seminggu.. mknanya mggu ni mggu aku training la. percubaan la kiranya.. senin-pg, selasa-mlm, rabu-mlm, khames-ptg, jumaat-pg, sabtu-offday (yeay!!!)

ari senin aku masok pg. 1st day aku aritu, ok la.. nk kata penat, x la sgt sbb wat dlm proses kenal2.. blaja sket2 je..
blaja guna HHT(mesin scan barcode). sonok gila guna HHT ni.. scan saje.. laju gila aku wat keja pakai HHT ni.. huhu..

y aku nk ceta dlm entri ni, 1st exp aku keja mlm..


ari second, semalam la kiranya. ari second keja tp ari pertama dlm idop aku keja syif mlm. excited gila aku g keja. 10.50mlm muka aku da tercongok dpn 7e.. semangat kan! haha.. keja 1st aku wat, sapu n mop.. biasa la, org baru ni mmg akan kena wat keja2 cmni.. xpe, nasib 7e tu kecik aje, mau klu besar tesco,, mmg aku terus cabut blk umah kan..
lps mop, aku blaja simpan rokok. smbil kemas rokok, smbil kena igt semua jenis rokok. ni aku y aku lemah. byg je la bape jenis rokok y ade jual kt msia ni? malboro, winston, salem, camel, dunhill, ade byk lg... da la brand pon da x yh ckp byk, setiap brand lak ade lg type2 y laen. ade light, soft light, menthol, ade lak y mntol white la bagai. adoiii!! nk igt n kenal nama rokok pon da nazak, ni lg nk kena igt kedudukan rokok, facing rokok.. tu ceta rokok, lom ceta cigar plak.. pening aku. nape la ade org cipta ni semua.. ssh tau nk igt! hmmmph..

da abes rokok, aku blaja kenal beer lak. klu kita pgg je xpe kan..? tpkasa... (sedapkan ati......) tpksa la kenal semua2 ni sbb da sebahagian dr keja.. nasib arak x byk cm rokok, leh la aku cpt kenal..
blaja kenal bnda y ni y aku x leh blah.. blaja kenal kondom. miahahahaha... klaka gila kot! byk gak brand kondom ni upenya.. ade mcm2 perisa lak tu. nasib y ajar aku kenal brg2 ni pekerja pompuan, x la aku segan sgt kan.. siap tergelak2 lg aku ngn dia. tah ape2 je..


keja mlm ni x la penat sgt pon.. mengantok pon x. customer pon x ramai. lengang je. tp semalam aku la y nazak sbb aku kena check stok. beratus brg gak la y aku wat stock list. dr start aku wat stok list smpai siap, bjln saje. nk tercabut lutut aku ni haaa.. mmg 7e tu kecik, tp aku tawaf memusing 7e tu tah bape puluh kali ntah.. kol5 aku da rs nk pengsan! da la dok dlm econ, dehydrate bdn aku. aku bwk air masak smpai abes aku minum. ngn lapa nya lg.. kol7 je, aku cepat2 siap2 nk blk. smpai2 umah, melantak nasik goreng sepinggan n terus terbongkang aku tdo. cuaca lak mmg ngam gila la kan sbb ujan, masyuk je tdo..

mlmni aku keja mlm lg.. ape lak keja aku mlm kang. konfem aku x kena wat stok list sbb stok list wat ari selasa, kames n sbtu je.. selamat aku! hahaha.. aku x saba ni nk blaja keja2 blakang tabir. buat invois, closing acc. aku x saba nk wat keja y memerlukan aku hanya ddk d hadapan komputer. hehe.. arap mlm kang x la sepenat mlm td.. y penting aku rs aku da agak syok keja kt 7e ni. boleh la kn takat nk kutip2 pengalaman ni..

'selamat datang ke 7eleven..' =)

3 comments:

  1. gud.. slmt bekerja mlm. jg kesihatan (inhaler bawak) kot2 sejuk melampau.. tp kalau sejuk elok joging lam tu.. hihi

    ReplyDelete
  2. esok rsnya aku nk bnti kot! hahaha.. aku ade tersalah buat keja ni. takot la pulak..! hmm...

    ReplyDelete
  3. no worry la.. baru 5 hari.. hihi.. manusia mmg membuat silap. silap mata pun leh buat.

    ReplyDelete